KAFKAS PROJESİ

Kars Valisi Ziya Polat'ın öncülüğünde hayata geçirilen ve eğitimdeki vizyon projesi olan Kars'ta Akılcı Fikirlerle Kaliteyi Arttırma Stratejileri (KAFKAS) projesi okulumuzda uygulanmaktadır.

1.       HAREKET SAATİM

Projenin Amacı

Haftada bir gün, tüm okulun on beş dakika boyunca müzik eşliğinde hareket eğitimi ve

egzersiz yapma projesinin amaçları aşağıdaki gibidir:

Fiziksel Aktiviteyi Teşvik Etmek: Öğrencilerin fiziksel aktivitelere katılımlarını artırmak

ve hareketsiz yaşam tarzının olumsuz etkilerinden uzaklaşmalarını sağlamak.

Sağlıklı Alışkanlıklar Geliştirmek: Egzersiz yapma alışkanlığını öğrencilere erken yaşta

benimseterek, öğrencilerin sağlıklı yaşam tarzını benimsemelerini desteklemek.

Duygusal ve Zihinsel Sağlığı Desteklemek: Hareket ve müzik birleştiğinde

öğrencilerde stres ve kaygıyı azaltmaya yardımcı olabilir. Bu, öğrencilerin zihinsel

sağlığını iyileştirir.

Sosyal Etkileşimi Artırmak: Öğrencilerin birlikte hareket etmeleri; sosyal bağlarını

güçlendirmelerine, takım çalışmasını öğrenmelerine ve arkadaşlık ilişkilerini

pekiştirmelerine yardımcı olur.

Motor Becerileri Geliştirmek: Müziğin ritmiyle yapılan hareketler, çocukların motor

becerilerini geliştirmelerine katkı sağlar.

Konsantrasyonu ve Öğrenmeyi Desteklemek: Fiziksel aktivite, öğrencilerin dikkat

süresini artırabilir ve öğrenme kapasitelerini geliştirebilir.

Kültürel Farkındalık ve Eğlence: Farklı müzik türleri ile çeşitli kültürel ögeleri

tanıtmak, öğrencilerin müzikle olan ilişkilerini güçlendirmek ve eğlenceli bir ortam

yaratmak.

Duyusal Gelişimi Desteklemek: Müzik ve hareket ile öğrencilerin duyusal

gelişimlerine katkı sağlamak, ritim ve ses ile etkileşimlerini artırmak.

Bu hedefler, projenin hem fiziksel hem de toplumsal boyutlarını kapsamasıyla

öğrencilerin bütünsel gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.

Faaliyetler

Haftada bir gün, tüm okulun on beş dakika boyunca müzikle hareket eğitimi ve

egzersiz yapma projesine tasarlanan faaliyetler;

1) Duyuru Bilgilendirme

-Projenin amacı, içeriği ve hedefleri hakkında öğretmenler, öğrenciler ve velilere

bilgilendirici toplantılar düzenlenmesi.

-Projenin tanıtımını yapmak için okul bültenleri veya sosyal medya kullanımı

2) Müzik Seçimi

- Çeşitli müzik türleri (çocuk şarkıları, hareketli müzikler) arasından, çocukların yaş

gruplarına uygun ve hareket etmeyi teşvik edecek parçaların seçilmesi.

- Öğrencilerin ve öğretmenlerin katılımıyla müzik anketi düzenlenmesi

3) Hareket Eğitimi Programı Geliştirme

- Eğlenceli ve öğretici hareket egzersizlerinin yer aldığı bir programın hazırlanması.

Farklı yas gruplarına uygun hareketler ve oyunların entegrasyonu.

4) Haftalık Egzersiz Rutini Oluşturma:

-Öğrencilere, evde de yapabilecekleri hareketler öğretilir.

5) Uygulama ve İdare

- Etkinliklerin gerçekleştirilmesi için uygun bir alanın (spor salonu, açık alan)

belirlenmesi.

- Her etkinlik öncesinde öğrencilere güvenlik ve katılım kuralları hakkında bilgilendirme

yapılması

6) Geri Bildirim ve Değerlendirme

Projenin etkilerini değerlendirmek için anketler düzenlenmesi.

7) Aylık Temalar

-Bir tema belirleyerek çeşitli hareketler ve müzikler seçilmesi (Örneğin; doğa, uzay.

spor, hayvanlar gibi)

8) Eğitim ve Oyun Aktiviteleri

- Müzikle eșleştirilebilecek grup oyunları (Özellikle dans ve ritim tabanlı) geliştirilmesi.

- Yaratıcı drama faaliyetlerinin entegre edilmesi.

9) Aile Katılım Günleri:

-Öğrenciler ile ailelerinin birlikte katılabileceği etkinlikler düzenlenir

-Aileler ile "aile egzersiz günleri veya aile dans yarışmaları" gibi aktiviteler gerçekleştirilir

10. Öğrenci Ligi Oyun Günü

-Öğrenciler arasında dostça rekabeti teşvik eden spor etkinlikleri düzenlenir. Oyun

gününde farklı egzersiz ve yarışmalar gerçekleştirilir

2.3. SOKAK OYUNLARI

Projenin Amacı

Unutulmaya yüz tutmuş geleneksel çocuk oyunlarının yeni nesillere aktarılması.

Çocukların birlikte oyun oynayarak sosyalleşmelerinin sağlanması.

Faaliyetler

Öğretmenlerle “Çocuklarımız Dedelerinin Oyunlarıyla Miraslarına Kavuşuyor” projesi

kapsamında yayınlanan “Kars Çocuk Oyunları” kitabı dijital ortamda paylaşılacaktır.

Anaokullarında okul öncesi öğretmenleri, ilkokullarda sınıf öğretmenleri ve

ortaokullarda beden eğitimi öğretmenleri kendi dersleri kapsamında her hafta

belirledikleri bir oyunu öğrencilere öğretip öğrenciler tarafından uygulanmasını

sağlayacaktır.

4.1. VELİ-OKUL EL ELE

Projenin Amacı

Bilgi Paylaşımını Sağlamak: Velilere eğitim süreçleri, müfredat ve çocuk gelişimi

konularında bilgi sağlamak böylece ailelerin çocuklarının eğitimine daha aktif bir

şekilde katkıda bulunmalarını sağlamak.

Toplumsal Bilinci Artırmak: Velilerin eğitim sürecinin önemine dair farkındalıklarını

artırarak, eğitimde toplumun rolünü vurgulamak.

Kaynaşma ve İşbirliği: Okul ile aileler arasında daha güçlü bir bağ kurarak, topluluk

içinde dayanışmanın ve iş birliğinin artırılması.

Bu projenin amacı genel olarak, öğrencilerin eğitim ve gelişim süreçlerine bütünsel

bir yaklaşım ile katkıda bulunmak ve bu süreçte ailelerin aktif rol oynamalarını

desteklemektir.

FAALİYETLER

Eğitim Seminerleri ve Atölyeler: Velilere yönelik düzenli olarak seminerler ve atölye

çalışmaları organize edilerek, çocukların eğitim süreçlerine dair bilgilendirme

yapılabilir.

Velilerin Okul Yönetiminde Temsil Edilmesi: Veli dernekleri oluşturularak, velilerin

okul yönetiminde aktif rol almaları sağlanabilir.

İletişim Toplantıları: Düzenli olarak veli-öğretmen toplantıları gerçekleştirerek

çocukların gelişim süreci hakkında bilgi alışverişi sağlanabilir.

Sosyal Etkinlikler ve Faaliyetler: Okulda düzenlenecek sosyal etkinlikler, piknikler ya

da festivaller gibi aktiviteler ile veli ve öğrencilerin bir arada vakit geçirmesi teşvik

edilebilir.

Gönüllü Faaliyetler: Velilerin okulda gönüllü olarak destek verebileceği projeler

düzenlenebilir. (örneğin, kütüphane destek projeleri, etkinlik organizasyonları).

Ortak Proje Geliştirme: Velilerin katılımı ile okulda çeşitli projeler geliştirilebilir

(örneğin, çevre bilinci projeleri, spor etkinlikleri).

Veli Ziyaretleri: Düzenli olarak veli ziyaretleri yapılarak okul-hane iş birliğinin

sağlanması ve aradaki bağlar güçlendirilebilir.

 

 

 

4.2. ANNEMİN ELİ BENİM ELİM

Projenin Amacı

"Annemin Eli Benim Elim" projesinin amacı genellikle çocuklar ile anneleri veya

ebeveynleri arasında daha güçlü bir bağ kurmak, birlikte zaman geçirerek iletişimi

geliştirmek ve iş birliğini teşvik etmektir. Bu tür projelerde aşağıdaki amaçlar göz

önünde bulundurulabilir:

Aile İlişkilerini Güçlendirmek: Çocuklar ve anneleri arasında duygusal bir bağ

kurmak; aile içindeki sevgi ve iletişimi artırmak.

Eğitim ve Öğretim: Çocukların öğrenim süreçlerine ebeveyn katılımını sağlamak ve

annelerin çocukların eğitimine katkı sunmasını teşvik etmek.

Sosyal Becerilerin Gelişimi: Çocuklar ve anneleri arasındaki etkileşimler

üzerinden sosyal becerilerin geliştirilmesi; paylaşma, iş birliği yapma ve empati

kurma yeteneklerinin artırılması.

Sanat ve Yaratıcılığın Teşvik Edilmesi: Ortak projeler, sanatsal faaliyetler veya

oyunlar aracılığıyla yaratıcı düşünme ve ifade becerilerinin geliştirilmesi.

Hayat Becerileri: Çocuklara günlük yaşam becerileri, sorumluluk ve bağımsızlık

gibi konularda rehberlik etme; annelerin, çocuklara hayat bilgisi aktarımında

bulunması.

Toplumsal Farkındalık: Aileleri ve toplumun diğer bireylerini bir araya getirerek,

toplumsal duyarlılığı artırmak ve farklı yaşam deneyimlerinin paylaşılmasını sağlamak

Faaliyetler

"Annemin Eli, Benim Elim" projesi, genellikle çocuklar ile anneleri arasında bağ kurmayı,

birlikte öğrenmeyi ve çeşitli etkinlikler aracılığıyla dayanışmayı teşvik eden bir projedir.

Bu tür bir projede yer alan faaliyetler, projenin amacına ve hedef kitlesine göre

değişiklik gösterebilir ancak genel olarak aşağıdaki gibi faaliyetler içerebilir:

Atölye Çalışmaları: Annesiyle birlikte katılacak çocuklara yönelik çeşitli atölye

çalışmaları düzenlenebilir. Bu atölyelerde resim, el sanatları, müzik veya drama gibi

farklı alanlarda etkinlikler yapılabilir.

Okuma ve Yazma Etkinlikleri: Anne ve çocukların birlikte kitap okuma saatleri

düzenlenebilir. Bu sayede çocukların okuma becerileri geliştirilebilir ve aile içi

iletişim güçlendirilebilir.

Doğa Yürüyüşleri ve Piknikler: Anne çocuk ilişkisini güçlendirmek için birlikte

doğa yürüyüşleri veya piknikler organize edilebilir. Bu aktiviteler, aile üyeleri

arasında daha samimi bir bağ oluşturabilir.

Sağlıklı Yaşam Faaliyetleri: Beslenme ve sağlıklı yaşam konularında seminerler

veya eğitici etkinlikler düzenlenerek, annelere ve çocuklara sağlıklı yaşam

alışkanlıkları kazandırılabilir.

Sanat Sergileri: Çocukların ve annelerin birlikte yaptıkları sanat eserlerinin

sergilendiği bir sergi düzenlenebilir. Bu sayede çocukların yaratıcılıkları teşvik edilir

ve ailelerin eserleriyle gurur duymaları sağlanır.

Sosyal Sorumluluk Projeleri: Anne ve çocuklar, birlikte topluma katkıda

bulunacak sosyal sorumluluk projelerine katılabilirler. Örneğin; yardıma muhtaç

çocuklar için oyuncak ve kıyafet toplama kampanyaları düzenlenebilir.

Mutfak Etkinlikleri: Çocukların anneleri ile birlikte kek yapımı gibi basit pişirme

işlerine dâhil olmaları hem sorumluluk bilincini, becerilerini geliştirecek hem de

annesi olan iletişimini pekiştirecektir.

Oyun ve Spor Etkinlikleri: Çocukların ve annelerin birlikte katılacağı oyunlar ve

spor aktiviteleri düzenlenebilir. Bu, fiziksel aktiviteyi teşvik ederken eğlenceli bir bağ

kurmalarını sağlar. 

 4.6. OKULUM ÇİÇEK AÇIYOR

Projenin Amacı

‘’Okulum Çiçek Açıyor" projesinin amacı genellikle okullarda çevre bilincini

artırmak, öğrencilerin doğa ile olan bağlarını güçlendirmek ve okul bahçelerini

daha yeşil, daha estetik hale getirmektir.

Bu tür projeler; öğrencilere bitki yetiştirme, doğal kaynakların korunması ve

ekosistem hakkında bilgi verme gibi konularda pratik deneyim kazandırmayı

hedefler. Ayrıca, sosyal sorumluluk bilincinin aşılanması ve toplumda çevreye

duyarlılık oluşturma açısından da önemli bir rol oynar.

Genç nesil için çevresel sürdürülebilirlik konularına duyarlılığı artırmak adına

önemlidir.

Çocuklara sorumluluk duygusunu kazandırmayı hedefler.

Çocukların stres seviyelerini düşürmek ve zihinsel olarak kendilerini sağlıklı, iyi

hissetmelerine yardımcı olur.

Çocukların gözlem yapabilme becerilerini geliştirir.

FAALİYETLER

Öğrencilerin yetiştirebileceği ağaç, çiçek, meyve, sebze ve bitkilerin ekimi, dikimi

ve bakımı konusunda seminer veya bilgilendirme çalışması yapılacaktır.

Okul panoları ve sınıf panolarında proje ile ilgili görsellerin sergilenmesi yapılıp

proje tüm okula duyurulacaktır.

Ziraat mühendislerinden destek alınarak tüm okul çalışanlarına ve öğrencilere

toprak hazırlığı, tohum ekimi, fide dikimi, bitkinin beslenmesi ve sulanması,

yabancı ot temizliği, çapalama ve hasat konularında eğitimler verilecektir. Okul

bahçelerinde ve iç mekânlarında öğrencilerle beraber bitki ekim ve dikim

faaliyetleri aktif olarak gerçekleştirilecektir.

Her öğrencinin yetiştirebileceği çiçek, meyve, sebze veya bitkiler için bir alan

belirlenecektir.                                          

                                                                                                            

 


25-11-2024



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi